• 5 jaar garantie* én pechhulp 24/7
  • Real time voorraad
  • Beste prijs garantie
  • Direct uit eigen voorraad leverbaar
  • Fiets rijklaar uit de doos
  • 5 jaar garantie* én pechhulp 24/7
  • Real time voorraad
  • Beste prijs garantie
  • Direct uit eigen voorraad leverbaar
  • Fiets rijklaar uit de doos

Ednine VHE+ | Super licht, Super snel

Frame

Een carbon Ednine frame gecombineerd met een krachtige elektrische Shimano Steps motor. Deze stoere eMTB is op te bouwen met zowel 29″ als 27.5+ wielen. De fiets weegt slechts 17 kilo en hij stuurt vlijmscherp zoals we van een Ednine gewend zijn. De nieuwe VHE+ is de meest wendbare E-MTB ter wereld.

Geometrie

Met de geometrie 100% identiek aan die van de raceproven VHD, is de Ednine VHE+ de meest wendbare 29″ ATB ooit gebouwd.

Zonder teveel in technische details te gaan; Geen enkel ander merk slaagde er ooit in om een 29″ eBike-setup te bouwen met zo’n korte achterbruglengte en wielbasis. De Ednine VHE + rolt zo snel als een 29″ maar heeft de wendbaarheid van een 26″. Zinloos te zeggen dat het een uitdaging was voor Ednine om dit gedrag te bekomen, maar toen Shimano hun E-8000-eenheid presenteerde, wisten ze dat het mogelijk was … dus ze deden het, zonder compromissen.

Gewicht

Het volledig uit Japanse Mitsubishi carbonvezel bestaande monocoque frame weegt slechts 1690 gram. Dit houdt het gewicht van deze machine extreem laag (17 kg!), terwijl de stijfheid ervan zelfs die van hun eigen VHD-frames overtreft. Naast 29” is de VHE+ zelfs compatibel met 27,5+ wielen en 3,0 brede banden, waardoor de bike comfortabel is op elk terrein en een “fully” gevoel geeft zonder het gewicht of het gedoe en onderhoud van een volledig geveerde fiets.

Schakelsysteem

De VHE + biedt tevens volledige integratie van de Shimano XT Di2 en de E-8000-motor. Dit biedt een unieke rijervaring waarbij het bedienen van uw bike eenvoudig en natuurlijk aanvoelt. Aangezien de stroomvoorziening voor de Di2 wordt geleverd door de hoofdbatterij, is het helemaal niet nodig om de status van uw Di2-batterij te controleren. Zelfs als je geen energie meer hebt voor je motor, is er nog genoeg energie in je batterij om je Di2-systeem maandenlang te laten schakelen.